Statystyczka, aktywistka, autorka strony JaninaDaily.com. Autorka bestsellerowej książki popularnonaukowej „Statystycznie rzecz biorąc. Czyli ile trzeba zjeść czekolady, żeby zdobyć Nobla”, która sprzedała się w liczbie ponad 120 000 egzemplarzy. Umie liczyć, opowiadać i opowiadać o liczeniu. Lubi uczyć ludzi, że ze statystyką można i należy się zaprzyjaźnić.
Szkoliła takie firmy jak Google, Spotify, Ernst & Young, T-Mobile, Deloitte czy ING Bank Śląski – w Polsce i za granicą. W 2021 roku znalazła się w rankingu „100 najbardziej wpływowych Polek i Polaków” magazynu „Newsweek”, a w 2022 otrzymała nagrodę Influencerka roku od magazynu „Wprost”.
Czy wiecie ile Waszą firmę może kosztować jedno błędnie skonstruowane pytanie ankietowe? 34 milionów dolarów. Tyle musiała swego czasu zapłacić Coca-Cola za decyzje podjęte na podstawie źle przeprowadzonych badań konsumenckich. Jeśli nie chcesz powtórzyć jej błędu i zachować 34 milionów dolarów w kieszeni - zapraszam na prezentację! Opowiem w niej o tym, że wbrew powszechnej opinii statystyki nie kłamią. Ale ludzie kłamią na temat statystyk, choć nie zawsze celowo. Dowiesz się wszystkiego o najczęstszych błędach myślenia i mechanizmach, które czasem wpływają na poprawność naszych wniosków, a także sposobach na to, by tych błędów uniknąć.